آخرین اخبار

روش های نگهداری گیاه آدنیوم

آشنایی با گیاه آدنیوم

گیاه آدنیوم دارای گلهای درشت و زیبا می باشد، این گیاه به دلیل مقاوم بودن و نگهداری آسانی که دارد بسیار محبوب است. آدنیوم را به اسم رز صحرایی، ستاره صابی و بطری شور کوتوله هم می شناسند، این گیاه موفق شده است تا جایزه سلطنتی باغبانی را دریافت کند. اگر خواهان نگهداری آدنیوم هستید بدانید که این گیاه مناسب نگهداری در باغ، نگهداری در منزل و نگهداری در گلدان است، پس از این که کجا نگه داری کنید هیچ نگرانی نداشته باشید.

نکته: این گیاه دارای شیره ای سمی در ریشه و ساقه ی خود میباشد که در آفریقا از این شیره برای شکار حیوانات استفاده می کردند پس از دست زدن و یا چوشیدن این شیره شدیدا خودداری نمایید. جهت خرید انواع دسته گل به سایت گل گیفت مراجعه کنید.


مشخصات گیاه آدنیوم

گیاه آدنیوم، گیاهی گوشتی است که ارتفاعی بین 1 تا 3 متر دارد، رشد این گیاه سرعتی متوسط دارد و نزدیک به 5 سال طول می کشد تا رشدش کامل شود، گیاه آدنیوم به مانند شتر ها که در کوهان خود آب ذخیره می کنند در ساقه ی خود آب ذخیره می کند. برگ های این گیاه بافتی چرمی مانند دارند. طول برگ گیاه آدنیوم بین 5 تا 15 سانتی متر است و عرضی آن در حدود 3 سانتیمتر است.

این گیاه زیبا در اواخر زمستان گل می دهد و تقریبا تا اواسط بهار این گلها را بر روی خود نگه می دارد، گل های این گیاه زیبا به رنگ های سفید، صورتی و قرمز هستند، همچنین به دلیل زیبایی که دارند برای حشراتی مانند پروانه بسیار جذاب می باشند اگر آن را در بالکن و یا حیاط خانه خود نگه می دارید حتما با صحنه های جالبی مواجه خواهید شد.

گل های شیپوری مانند این گیاه به خودی خود عقیم هستند و توانایی بارور کردن را ندارند. طبیعت گیاه آدنیوم گرم و خشک بوده است به همین دلیل در فصول سرد سال حتما شرایط مناسب را برای این گیاه فراهم آورید تا احیانا از بین نرود.

در قسمت قبل به این موضوع اشاره نمودیم که این گیاه به اسم رز صحرایی هم شناخته میشود اما اصلا شباهتی به گیاه رزی که ما می شناسیم ندارد، یکی از تفاوت های اصلی این گیاه با گل رز این است که میتواند گرما و خشکی را تحمل کند اما گل رز خیر؛ این گیاه می تواند در خود آب ذخیره نماید اما رز این کار را نمیتواند انجام دهد؛ گیاه آدنیوم می تواند تا دو متر هم به رشد خود ادامه دهد. اما می تواند به عنوان یک گیاه خانگی در گلدان هم به زندگی خود ادامه دهد.

مشخصات گیاه آدنیوم

گونه های زیادی از این گیاه وجود دارد که همگی آنان در مناطق خشک و گرم آفریقا و عربستان رشد می کنند بسیاری از گونه های دیگر این گیاه هم هنوز شناخته نشده اند.

اما پنج گونه از آن گیاه موجود است که می توانند در مناطق معتدل هم به زندگی خود ادامه دهند و در مناطق نیمه گرمسیر هم به خوبی زندگی می کنند. نکته جالب این است که این گیاه بیابان نشین در هر جایی که نور کافی بهش برسد و میزان آبدهی و خاک آن مناسب باشد، رشد می کند و برایش فرقی نمی کند که کجا باشد، تنها کافیست تا شرایط مطلوب فراهم باشد. گل های این گیاه برای مرغ مگس خوار، پروانه ها و زنبور ها جذابیت زیادی دارد و آنها را به سمت خود جذب می کند.


نظرات کاربران
ارسال نظر