آخرین اخبار

نگهداری از انواع کاکتوس


کاکتوس از آن دسته گیاهانی است که نگهداری از آن بسیار ساده و راحت است، از آنجایی که انواع مختلفی هم دارد، میتوان از کوچک تا بزرگ آن را در خانه یا در محل کار نگه داشت. گیاهان روحیه بخش به انسان هستند و نگهداری از آنها باعث شادی و آرامش می شود. خانواده کاکتوس ها رشد آسانی دارند اما باز هم مانند گیاهان دیگر نگهداری از انواع کاکتوس در خانه نیاز به رعایت یکسری نکات دارد، اگر این موارد به درستی رعایت شوند این گیاه میتواند رشد مناسبی داشته باشد.

این گیاهان زیبا معمولا در آمریکای مرکزی و استرالیا یافت می شوند اما در ایران علی رغم این که بومی نیستند بسیاری از انواع آنها وجود دارد.

برای این که بتوانید از این گیاه در خانه یا در محل کار خود نگهداری کنید بهتر است تا با ماهیت و طبع این گیاهان آشنا شوید، زیرا گیاهان هم جاندار هستند و همانطور که یک حیوان خانگی نیاز به مراقبت دارد باید از گیاهان هم مراقبت هایی به عمل آید. اگر شما هم دوستدار انواع کاکتوس هستید و می خواهید از این گیاهان زیبا نگهداری نمایید در ادامه مطلب همراه ما باشید، نکات ریز و مفیدی که در این مطلب می خوانید می تواند در نگهداری درست از این گیاه آپارتمانی بسیار کمک کننده باشد.
روش نگهداری صحیح از انواع کاکتوس

گیاه کاکتوس معمولا با برگ هایی آبدار قابل شناسایی اند، رنگ کاکتوس ها اغلب سبز بوده و دارای تیغ هستند. این گیاهان در اشکال مختلف استوانه ای گرد و سوزنی موجود می باشند.

روش نگهداری از انواع کاکتوس تقریبا با هم فرقی آن چنان ندارد. همه کاکتوس های تزیینی یک سری نیازها دارند که اگر رفع شود مشکلی برایشان پیش نمی آید. نیاز هایی که گیاه کاکتوس دارد همانند دیگر گیاهان دارند عواملی است همچون:

    کود گیاهی
    خاک گیاه
    آب
    دما
    دوری از آفت ها و بیماری های قارچی

در ادامه می خواهیم نکاتی در رابطه با این زمینه ها را به خوانندگان عزیز بیاموزیم تا بهتر بتوانند از گیاهان خانگی خود نگهداری نمایند و از رشد و شادابی این گیاهان نهایت لذت را ببرند.
آبیاری گیاه کاکتوس

آب دادن به گیاه کاکتوس در واقع اصلی ترین کاری است که شما باید در مورد آن بدانید، نگهداری از انواع کاکتوس به این بسته است که میزان آبی که به گیاه می دهید چقدر باشد و هر چند مدت یک بار به این نوع گیاهان آب بدهید.

همانطور که پیشتر هم اشاره نمودیم، برگ های گیاه کاکتوس دارای آب هستند و کمی هم گوشتی میباشند، پس از این گفته می توان این موضوع را برداشت کرد که گیاه کاکتوس نیازی به آب چندان ندارد و میتواند آب را درون خود ذخیره کند.

آب دهی به گیاه کاکتوس عموما هفته ای یک بار انجام میشود و به صورتی که تنها خاک گیاه مرطوب شود، هیچگاه به این گیاه بیش از اندازه آب ندهید. به طوری که آبی که می دهید نباید از زیر گلدان بیرون بزند. اگر گلدانی که خریداری نموده اید کوچک است تنها کافیست تا دست خود را خیس کنید و چند قطره از آن را در خاک گلدان بچکانید.

میزان آبدهی را بر مبنای اندازه گیاه در نظر بگیرید نه آنقدر بی ابی به گیاه بیچاره بدهید که خشک شود نه آنقدر در دادن آب دستو دلباز باشید که ریشه گیاه بپوسد یا در اثر رطوبت بیماری های قارچی به سراغ کاکتوستان بیاید.

نکته: در فصل زمستان و سردسیر سال میزان آب دهی را کمتر کنید زیرا در این فصل آب بیشتر در خاک می ماند.


نظرات کاربران
ارسال نظر